perjantaina, lokakuuta 20, 2006

perjantai kuin lauantai

unessa
minä löysin avaimet
seuraavana päivänä löysin päähineen
oksista ja huovutettu sulka
sitä seuraavana kohtasin tytön ja löysin päähineen, jossa oli lintu
ne kaikki kuuluivat samalle
mutta en muistanut
en muistanut kuka hän oli tai missä hän asui
ja tyttö sanoi että minun pitäisi viedä ne hänelle
löysin ne kaupasta ja kaupan myyjät eivät enää antaneet avaimia minulle, koska ne eivät olleet minun.
ystävä ei voinut kävellä hääpuku päällä ja meidän piti mennä takaisin laittamaan se matkalaukkuun
kun tulimme kauppaan, oli ystävä unohtanut matkalaukun ja toisen matkalaukun kotiin
ja hän lähti ambulanssin kyydissä hakemaan sitä
minä jäin
yritin keksiä kuka oli lintu
kaikki kirjoittivat ja lukivat omia runojaan
ihmisiä istui rykelmissä korkeilla portailla, siellä täällä, ystäviä monissa ryhmissä
pysähdyin ja jatkoin
yksi ystävä oli kirjoittanut toiselle jotakin kaunista. he kysyivät eikö olekin kaunista. sanoin että on. mutta en suostunut kirjoittamaan heille, koska minun kirjoittamani ei ollut kuitenkaan heidän mielestään kaunista.
menin pois ja istuin pienen talon eteen portaille. avasin kassini ja etsin sieltä kirjoituslehtiötä, löysin vain riikan kansion
ja minulla oli mielessä runo
ihmisiä tuli
ja he sanoivat ettei kannata pelata poikien kanssa sinistä taloa
koska oskari nössöili.
en tiennyt kuka oskari. enkä löytänyt paperia.

ulkona niin kylmä että voisi pakkasta
illalla teatteri
kohta omenapaistos ja sämpylöitä

banaanikärpäsiä.

olen rakastunut. ja osaan pitää kiinni.

Ei kommentteja: