torstaina, lokakuuta 12, 2006

money,money, money

tää kuuluu nyt niihin ahneisiin rahanhimoisiin valittaja opiskelijoihin
jotka notkuu kahviloissa ja syö kalliita leipiä.

olin katsomassa lyhytelokuvia trendikahvilassa ja ostin viiden euron leivän.
se olikin ensimmäinen kahvilassa käynti koko opiskeluaikanani täällä ja ensimmäinen viiden euron leipä koko opiskeluaikanani tälllä.

rahakaan ei juuri nyt olen niin tiukilla koska pappa betalar ja mamma
vähän.
tuntuu silti ikävältä.
kun olen saanut heiltä rahaa, tuntuu siltä etten voi käyttää sitä mihinkään. että minun pitäisi harkita tosi tarkkaan, koska en ole itse ansainnut sitä
että silti, minun pitäisi ostaa tavallista maitoa, ei luomumaitoa,
ja voinko tilata paikallisilta pientiloilta ruokaa, kun se on paljon kalliimpaa
voinko aloittaa joogan, vaikka nyt olisi rahaa, kun se ei ole kuitenkaan ihan omaa rahaa
voinko käydä teatterissa
voinko käydä elokuvissa

en pidä siitä ajatuksesta että rahat, jotka ovat tililläni eivät ole minun rahojani.
enkä minä pyytänyt niin paljon. olisin ollut tyytyväinen siihen että selviäisin tämän yhden vaikean kuukauden.
mutta nyt kun sitä kuitenkin on, sen verran, ettei tarvitsisi kituutta
en kuitenkaan raaski
elän niin kuin en voisi elää
en ole käynyt koko viikkona kaupassa. onhan minulla ollut puolukkapuuroa.

täytin tänään taas työhakemuksia.

huomenna aion rentoutua
sitten illalla, sitten kun koulu pitkä luento on ohi
ja poikani on jo tullut ja pääsen vain lepämään viereen ja vasten

eikä olisi kiire mihinkään
ja käydään kaupassa, jotain hyvää ja ravitsevaa ja riittävää
ja minä leivon
ehkä puolukkaleipää

ja kyllä minä silti tein luomutilauksen
ja kyllä minä silti aion mennä teatteriin

ei mielenterveyteni kestäisi sellaista elämää, että en voisi kuluttaa niin kuin mielestäni olisi oikeudenmukaista ja parasta
ja etten voisi koskaan tehdä mitään
että ainoastaan istua sisällä, yksin, ehkä joskus jonkun luona
etten näkisi ikinä teatteria, jota kuitenkin rakastan ja jota haluan tehdä

niin

ehkä jonain päivänä voin vielä maksaa vanhemmilleni kaiken takaisin.
ehkä

Ei kommentteja: