tiistaina, lokakuuta 10, 2006

ihastuminen ja puolukat

minusta ihastuneet ihmiset ovat kovasti suloisia.
en voi sille mitään että nautin salaisesti siitä kun tiedän
että tuo on ihastunut tuohon ja tuo tuohon
ja ne jotka ovat eivät välttämättä tiedä että tiedän
tai toinen ei tiedä
tai ei tiedä että minä tiedän että se toinenkin
tai sitten kaikki tietävät kaikkien olevan ihastuneita
oli miten päin vain
ihastuneet ihmiset ovat joka tapauksessa suloisia.
rakastuneet ihmiset saattavat sitten olla jopa ärsyttäviä. mutta kauniita.
toisaalta nekin voivat olla suloisia. ehkä se riippuu myös siitä kuka tai ketkä ovat kyseessä.

syön makaroonilaatikkoa ja puolukoita
koska en ole ihan varma monelta kouluni loppuu

joskus lukioaikana, silloin kun olin lapissa
minun teki ihan hirveästi sen jälkeen mieli puolukoita
koko ajan puolukoita
minun piti juuri samaan aikaan pitää terveystiedon päiväkirjaa, syömisistä
ja koska olin vähän laiska pitämään sitä
ja kun se lopulta piti palauttaa minä vahingossa kirjoitin siihen kaksi kertaa (tai kolme) saman päivän ajatukset
eli sen että tekee mieli puolukoita.
opettaja oli kirjoittanut siihen perään pitkän sepustuksen mitä puolukoista saa ja kuinka voisin myös maistella muita marjoja. kun minua selvästi nämä puolukat askarruttivat.

mutta nytkin minun tekee mieli puolukoita.
toisaalta pidän puolukoista ehkä eniten
olen aina ajatellut että mustikoista
mutta ehkä sittenkin puolukoista, kun ne ei ole sillä tavalla makeita

tämäpä mielenkiintoinen analyysin kohde
puolukat.

mutta
tällä hetkellä minä olen onnellinen koska syön puolukoita
ja koska tunnen ihmisiä jotka ovat ihastuneita.

ei kai onneen muuta tarvitakkaan.

Ei kommentteja: