torstaina, marraskuuta 02, 2006

pakkasta

korvat jäätyneet
minä kuljin siltaa
puristin myssyä tiukemmin ja tiukemmin päätäni vasten
vastaantulevat tuijottivat
kun minulla oli elämää suurempi huivi

pieni poika kysyi tänään tulenko pitämään heille tunteja toistekin
ja muutama otti esitteen

he olivat mukava luokka ja opettaja hymyili.
vaikka yläasteella kahdeksannella he ovat vielä sellaisia. niin pieniä ja ajattelevat vain että koulukirjat ovat tarpeettomia ja akuankasta he eivät voisi luopua.

söin pakasteesta keiton

ja sain postissa tv-lupa maksu kehoituksen.
minua naurattaa. se on jo toinen sellainen tämän vuoden aikana. ja eihän minulla ole ikinä edes televisiota ollut enkä aio hankkiakaan, koskaan. olemme päättäneet poikani kanssa.

minun tekee mieli mennä peiton alle ja lukea märta tikkasta, jota aloitin viime yönä. se on aika huono. yötä päivää. tuntuu ettei siinä ole mitään uutta mitään muuta mitä toisissa kirjoissa ei jo olisi. mutta pidän hänen tavastaan jättää lauseet kesken mutta jotenkin minua ärsyttää käännös, pitäisi ehkä lukea ruotsiksi.

alkuperäiskieli.
siksi minä luen kotimaista kirjallisuutta.

odotan yllätystä.

Ei kommentteja: