perjantaina, marraskuuta 10, 2006

kylmä kylmä
aloittaa aina

myyteistä
tahtoisin ostata kirjoittaa niin kuin Christa Wolf
tahtoisin osata siirtää

ymmärrys ja tajuaminen on eri
kun se että saa rakenteeksi
osaa sanoa oikeassa järjestyksessä osaa pistää sinne yhden kirjaimen ja loppuun pisteen
näkeminen ei ole niin vaikeaa mutta sanoa ääneen

ei ääntä tänään

vain halu
kirjoittaa
ja aika

unet olivat viime yönä oudon eroottisia
yhdessä katselin yhtä ystävääni ja kuinka hän
ei ollut ollenkaan oma itsensä ja hänellä oli kumppaninsa siinä vieressä
mutta silti joku toinen joka häntä riisui
ja he nauroivat niin kovasti niin kovasti ja
minä katsoin

ja veljeni ystävä
minä en ole ihastunut häneen minä sanoin kun kaikki olivat sitä mieltä
talossa jossa olimme
sanoin että ehkä joskus ala-asteella
olisin voinut
mutta se ystävä oli minuun
ja yritti
halusi

ja viimeisessä ennen kuin heräsin minä olin menossa esittämään lasta
toisille
he halusivat lasta
ja minä olisin ollut
tulin omaan lastenhuoneeseeni ja siellä olikin
ystäviäni jotka olivat vääristyneet
ja he nauroivat nauroivat
ja minut painettiin seinää vasten
ja laulettiin charlie charlie baby
(se oli laulu en tiedä ei kai sellaista ole oikeasti olemassa)
ja he alkoivat

kylmä kylmä
aloitan aina

missä unissa isoäidit ovat?

Ei kommentteja: