tiistaina, marraskuuta 28, 2006

miten vaikeaa
on kävellä raput alas
kävellä kauppaan
ostaa ruokaa laittaa kirje postiin
hakukirje
sivuaineopinto-oikeutta
en osaa edes kirjoittaa sitä onko se sivuaine opinto-oikeus vai sivuaineopinto-oikeus?

vai jotain ihan muuta

en tiedä miksi kotonani haisee pahalta
luulin sen johtuvan tiskeistä
sillä se tulee tiskialtaasta
mutta viikonloppuna pesin koko altaan pesin koko keittiön
ja se haisee silti
koko ajan vain vahvistuu
kuin kuivunut ruoho
kuivunut perunankuori

olen järjestellyt valokuvia
tietokoneella
lajitellut mitä haluaisin tehdä kuviksi
voi
niitä on kertynyt vuoden aikana enemmän kuin liikaa
hirveä pino sitten taas niitä
ja niitä pitäisi sitten laittaa albumiin tai seinälle tai molempiin

miksi en osaa tehdä kuvia vähän pienemmissä erissä

ja mustavalkoisiakin on tekemättä
en ikinä jaksa kun pääsen kotiin jossa on pimiö
tai jaksaisin
mutta sitten en ole muistanut ajoissa ilmottaa eikä ole aineita
tai ei ole vain aikaa
tai jotain

kyllähän sitä keksii syitä

minä suunnittelen kirjoittavani kirjeitä
suunnittelen aina öisin
kun en vielä saa unta
suunnittelen mitä niihin kirjoitan
ja että huomenna
ihan totta huomenna
minä tahdon
on kulunut jo liikaa aikaa siitä kun pidin ystäviini yhteyttä
nyt minä
mutta sitten tulee päivä ja tulee toinen päivä ja menee aika vaan menee
kuten tähän

ja tuhat asiaa joita pitäisi tehdä pitäisi aloittaa edes yhtä kerrallaan
mutta minä en aloita
tai aloitan kaikki kerralla niin ettei missään pääse alkuun

ulkona hetkessä jo pimeää
niin pimeää että voi tietää missä on

menen ostamaan nyt suklaata ja jonkin nopean ruokasen
ja
viemään sen hakemuksen

huokaus huokaus

olen vaipunut apaattisuuden onnelliseen maailmaan.

Ei kommentteja: