tiistaina, huhtikuuta 11, 2006

tulin siivoamaan

olisin tahtonut jäädä ystävän sänkyyn
maata pitkään pitkään nauraa koteloitua kiusata syödä suklaamarmelaadia kuunnella musiikkia jota en tunnistanut tehdä tarotpöytää valittaa saamattomuudesta kuunnella psykologeista selvittää lilithiä enkä lainkaan lähteä ajatella velvollisuuksia koulua

mutta nyt tulin siivoamaan
jota en aio kuitenkaan tehdä
sillä tämä kaaos alkaa tuntua jo niin huvittavalta että on mahdotonta liikuttaa tavaraakaan ilman että se putoaa tai että potkaisen

ja jokainen aamu ei ala keväästä
niin kuin kolme vuotta sitten
vai neljä
vaan nyt ne alkavat talvesta
ja muuttuvat päivän mittaan loskaksi

los kaksi

ja minun uneni ovat epäilyttäviä
olen nähnyt jo kaksi eroottissävytteistä unta yhdestä ystävästä
eikä meihin liity oikeasti yhtään mitään. kummassakin ystävä on ollut halukas ja minä kovin torjuva mutta vaikea.
ja kuinka kummallista
että unien maailma alkaa elää myös todellisuudessa
kun on herännyt ja katsoo silmiin tulee kuitenkin mieleen se mitä yöllä tapahtui

unissa
tietää toisesta paljon enemmän
kuin valveilla
mutta
olemmeko me niitä nukkuessa joita olemme
ovatko ne niitä
joita ovat

kasvot muuttuvat
isä on veli ja veli on poika ja poika on ensimmäinen ja minä en ole nainen ja nainen on elokuva

ja herää herää herää
päässä soi lause

' eikä ole väliä sillä nukkuuko vai näkeekö unta'

jonka näyttelijäni sanoi melkein viimeiseksi
jota toistan vieläkin
josta tuli nimi
ja kaikki minun ajatukseni

enkä minä vieläkään luistele
ääretöntä peilipintaa

täytyy uida
koska minulle vesi ei ole mitään sukupuolista.

Ei kommentteja: