maanantaina, huhtikuuta 17, 2006

Jo

Tänään pitää tehdä

ja heräsin näin aikaisin
jotta voin mennä takaisin nukkumaan

minä en osaa valoisalla enää nähdä unia

vaikka näin viime yönä jälleen veneunen jokiunen
olen nähnyt nyt lyhyen ajan sisällä jo kaksi sellaista
melkein samanmoista ("käärmettä jotka toisiaan hotkien ja hännällään potkien -")

selkä on kipeä kipeä

kannoin eilen niin painavan painavaa rinkkaa joka oli huonosti
että vähemmästäkin
tuntuisi tältä
vähän aikaa tuntui kantaessa ettei voi hengittää
ja oli pakko pysähtyä puistoon laittamaan asetukset paremmin
ja niin
loppumatka oli paljon mukavampi.
mutta minkäs olisin tehnyt, kun hädin tuskin jaksoin nostaa itse sitä rinkkaa selkääni ja bussikuski vain viskasi sen maahan.
pah.

minä sain äidiltä englannintuliaiseksi teekannun
joten tytsyt
minä pidän teekutsut vielä keväällä ennen kuin kaikki lähtee.
se on tosi pieni kannu mutta sievä ja käsinmaalattu :)
ei kiinassa tai thaimaassa!

poika nukkuu. se on kääriytynyt peittoon enkä minä nää kun vähän tukkaa.
se avasi silmät kun nousin, mutta takaisin kiinni

ja minä alan loihtia aamiaista
äidin paistamista sämpylöistä.
(vaikka tekisi mieli syödä suklaapupua)

pistän teeveden kiehumaan
ja katson vähän aikaa ikkunasta
pilvistä taivasta ja lintuja
niitäkin oli unessa
ja joku hyvin runontapainen lausejoukko
tai laulu
rikkoutuneesta peilistä
linnusta

alan muistaa mutta silti etäällä
etäällä etäällä niin kuin unet aina
toisessa toisessa
ei koskaan tässä.

ja poika herää minä menen viereen

Ei kommentteja: