torstaina, huhtikuuta 20, 2006

matkaan!

Minulta ei lähde yskä

leikkasin maksukuittia
leikkasin melkein numerot
ja sitten katsoin kauhuissani ja leikkasin lisää
ja minulla ei ole paperia vaikka on tulostin

ja juuri nyt minulle soitetaan
en vastaa koska
en vastannut
pisto pisto pisto

mutta en minä olisi pässyt
en minä mitenkään olisi
minulla on niin mahdottomasti
juuri nyt
ja sitäpaitsi puhelin piippaa vain niin en kuule

tänään juuri sellaista
että tekisi mieli ostaa jäätelö ja kulkea edestakaisin puistoja
asfaltti ihan kuiva ja kevät

huomenna teemme simaa ystävän kanssa
toivottavasti onnistumme!
ja sitten minä lähden
pojan luo ja susien luo
tai ihmisten luo jotka kouluttavat minusta sellaisen joka tunnen sudet
osaan vastata purevatko ne vai eivät

ja aivan pian matkaan kouluun
takaisin
olen koko päivän
niin että silmät alkoivat olla kirjassa kiinni
katsoin ikkunasta
se oli korkealla mutta näki maahan
ja luin viimeiset sivut niin äkkiä että ei varmasti syvämuistiin ei mihinkään

ja nyt
minä tahtoisin laittaa esineet oikeille paikoille
ja katsoa mitä minun riimuni sanoo
se jonka nostin tänään


BERKANA merkitys: koivu, äänne: b
Berkana on koivu ja kasvun voima. Se on Äiti Maa, hedelmällisyys, syntyminen ja uudestisyntyminen. Elämän kiertokulku ja rauhan siunaus.

Berkana riimutulkinnoissa
Berkana on erityisesti perheeseen liittyvä riimu. Se merkitsee konkreettisestikin raskautta ja synnytystä ja tervettä vauvaa. Se on kodin riimu ja ilmestyy riimutulkintoihin kun on kyse kodin turvasta ja rakkaudesta. Paitsi konkreettista syntymää, Berkana edustaa myös symbolista syntymää: uusia projekteja ja uusia ajatuksia ja menestystä niissä. Ihmissuhteita koskevissa kysymyksissä se voi merkitä uuden romanssin alkua tai vanhan uudistumista.
Ylösalaisin oleva Berkana varoittaa ongelmista perhepiirissä. Ongelmat voivat liittyä keskinäisiin ihmissuhteisiin tai perhettä yhdessä koskettaviin huoliin. Berkana varoittaa usein läheisiä ihmisiä uhkaavista huonoista uutisista tai vaaroista. Muissa kuin perhekysymyksissä käänteinen Berkana merkitsee kasvun pysähtymistä
.
- lähde http://personal.inet.fi/koti/brody/riimut4.html

Nostin riimun nimenomaan kirjoittamiselleni. Se ei ollut käänteinen. Vaikka minusta kyllä vähän tuntuu että sen olisi pitänyt olla.
Juuri viime aikoina on tuntunut niin voimakkaasti
että olen kadottamassa kirjoittamisen taidon
jos sitä on koskaan ollutkaan

mutta nyt
jalat kaipaavat venytystä

Ei kommentteja: