torstaina, huhtikuuta 06, 2006

jökdsfuio

joskus meillä oli ystävän kanssa sellainen
että kirjoitettiin toisillemme kirjaimia

sattumanvaraisesti
ja niistä sattoi tulla merkityksellisiä

joskus me opettelimme lukemaan kirjaimien ääniä
se oli vaikeaa
kaikki pyöreät oli helpompia
ja ii
mutta tämä edellytti että kynästä lähti kova ääni
ja kirjoitti hitaasti hitaasti

tänään minä käyn aina ehkä puolentunnin välein nukkumassa ja sitten taas yritän kirjoittaa sarjakuva-analyysiä kaksi sanaa
ensin sain vain sarjakuvan nimen kirjoitettua
nyt sain muistiinpanoni
ja olen unohtanut kaiken mistä keskustelimme
sillä en tahtonut tehdä

ja minä olin ihan varma että saan tänään yllätyksen
kun poikani oli niin salaperäinen
arvelin että postissa
mutta minä sain kirjeen vain pankista
enkä mitään muuta
ja nyt vain odotan että tuleeko hän jo tänään
tuleeko koskaan
koska tyttö on kipeä
mutta poikahan sairasti jo

ja silloin kun on kylmä
ja nenä vuotaa
ja pitäisi juoda juoda
mutta ei ole mitään muuta kuin vettä ja
flunssateetä (joka on äidin mielestä ihmeellisen tehokasta ja pojankin mielestä auttaa, mutta minun oloni ei ole kyllä tullut yhtään paremmaksi)
eikä tee mieli
koska suu menee kiinni jos yrittää niellä
ja auki jos liikaa
haluaisi vain maata sängyssä eikä keskittyä yhtään mihinkään velvollisuuksiin
ei minkäänlaisiin

ehkä menen taas hetkeksi nukkumaan.

ehkä luen sen sarjakuvan vielä toisen kerran ja teen huomioita

ehkä näen unta ihanasta vedestä ja lämpimästä
eikä kukaan tapa hevosia tässä unessa
ehkä näen unta valaista jotka uivat vapaina ja merestä
joka on aina vain suuri

Ei kommentteja: