maanantaina, huhtikuuta 03, 2006

Suoraan

Voiko joskus sanoa
mitä ajattelee?
vaikka se ei olisi tylyä

minä olin äsken hyvin ilkeä
tai suora

olen ollut yhdessä ryhmässä tekemässä ryhmätyötä
ja yksi jäsenemme olikin tehnyt sen työn tavallaan yksin
ja minä kirjoitin hänelle äsken aikamoisen suoraan
mitä siitä ajattelin

voi
olin hirmuisen julma

mutta olen ehkä vähän ylpeä itsestäni
sillä kuitenkin toin asian esille mielestäni melko asiallisesti

olisin voinut sanoa että paskaa
mutta sanoin että se oli hänen subjektiivinen näkemyksensä

ja toisaalta minulla on olo että ihan sama
hän vähät välittää mitä minä hänen kirjoituksestaan ajattelen
ja minulle on sitten kuitenkin ihan sama mitä hän kirjoittaa

ryhmätöissä on vaan se ongelma
ettei voi päättää itse

ja vaikka minä kuinka inhoan päättämistä
vaikka se on kuinka minulle vaikeaa

niin silti
se on saatava tehdä itse

ja toiseksikin
minulle siis sopii todella hyvin yksintyöskentely
vaikka olen muka tosi hyvä ryhmätyöskentelijä
olen sitä vain tiettyyn pisteeseen saakka

jos minä haluan sanoa jotakin, niin minun on saatava sanoa se
jos joku asia tai argumentti on minulle tärkeä
tai jos näen jonkun asian tietyllä tavalla en pysty luistamaan siitä

minun on mahdotonta alistua sellaisen näkemyksen alle jota en voi allekirjoittaa
en voi laittaa nimeäni mihinkään sellaiseen
jota en koe tehneeni

olenko sitten liian
itsekäs
moraalinen
tunnollinen
itsepäinen
minäkeskeinen
pikkutarkka

tai jotain ihan muuta ja kaikkea

ken tietää

ehkä minä edelleenkin vain luulen olevani jeesus

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Tai ehkä sinä oletkin, jeesus.
Voit olla, omassa valtakunnassasi.
Maailman kivoin jeesus.

sanoo pama