maanantaina, elokuuta 21, 2006

talossa

näyttää ehkä talvelta
syksyltä vähintään

laitettiin sänkyyni jalat ja nyt se on niin korkea että voin pudota sieltä
äiti osti kaikkea mitä tarvitsen
hauskaa käydä äidin kanssa kaupassa kun ei tarvitse tuijottaa hintoja

ja minä olin niin yksin koko illan täällä
kiersin ympyrää
netti ei toiminut
ja yritin tehdä kaikkea muuta paitsi avata tenttikirjoja
minä typerä huolimatto siis unohdin muistiinpanoni, kaikki vaatteet ja kaikki tärkeimmät kotiin
unohdin reppuni
mehut ja marjat kyllä tuli mukaan

ja tänään pitää olla aktiivinen.

toivoisin että viimeinenkin tentti olisi jo ohi.
en kestä tätä.

tekisi mieli huutaa koska on niin tukalaa

olen saanut mystisen synttärikortin
joka on lähetetty turusta
ja siinä on rakel liehun runo
minulla on epäilykseni
tytöstä joka on lukenut juuri hänen kokoelmansa
mutta turusta? eikä käsialakaan ole sellainen kun se on aiemmin tytön kirjoittamissa ollut.
vertasin.
ja sitten on toinen vaihtoehto
turkulainen tyttö
jonka käsiala hieman muistuttaa
mutta en ymmärrä miksi hän olisi kirjoittanut minulle rakel liehun runon eikä laittanut nimeä

"tyttö vedessä, nimetön joskus"

vesi sopisi kyllä ensimmäiseen tyttöön, siihen jota epäilin ensin
ja runon sisältö

tällaiset mysteerit ovat kiinnostavia mutta niin kovin kovin
tahtoo tietää!

tai ehkä on kivempi olla tietämättä. sitten voin kuvitella että joku vain on lähettänyt
kuka vain
kaikki

haukotus

ja ulkona on edelleen kohta talvi

Ei kommentteja: