torstaina, elokuuta 10, 2006

sadetta

oli tänään
ihan vähän
pisaroita
tai aika monta
mutta sitten tuli aurinko ja kuivas satehen

ratsastin viime yönä hevosella
ensin sellaisella joka oli liian iso pyörä
ja sitten sellaisella joka oli minun enoni entisen vaimon hevonen
hän ei enää ratsastanut sillä
ja se oli villi
mutta minulle sopivan kokoinen
ja menimme huimaa vauhtia

olen ajatellut maailmaa

ja yritän edelleen kahlata metafysiikan kirjaa
vielä neljäkymmentä englanninkielistä sivua jäljellä
substrata

ja olen saanut ihania pieniä yllätyksiä

sain ketun tai ketusta kertovan pienen
ketusta jolla oli uni
ja olen laittanut sen puukehyksiini seinälle
vihdoin kehykset löysivät kohteensa!
ja suklaata
joka oli minun lempi! ja kynän ja kynttilöitä
ja tänään sain pelin
vähän etukäteen

ja ostin itse itselleni mustikkapiirakan

pääsen huomenna ehkä uimaan ja saunaan mökille
ihanaa
en ole käynyt koko kesänä
odotan

ja vaikka minua ahdistaa
kaikki tekemätön ja tuleva

minä aion mennä nyt poikani viereen ja laittaa kädet ympärille ja kaulan
silmät

pian on syksy

Ei kommentteja: