tiistaina, elokuuta 29, 2006

kohta lähden syömään
mutta olen taas ajassa edellä
olen neljäkymmentäviisiminuuttia tällä kertaa
odottaa

sade
pidän siitä
ei nyt sada
mutta on satanut

olen niin odottanut
että kaikki taas
puhdistuu
kaikki
asfaltit
puut
ihmisten päät jotka ovat olleet kuumuutta täynnä

tahtoisin osata tehdä asioita
monia
tahtoisin että minulla olisi joku erityistaito
täyttänyt työhakemuksia
pitäisi soittaa työpaikoille
ja autokouluun

on monta
tilaa
joihin voi astua
tai ei tarvitse
sillä joskus tila voi liikkua
talot

talot ovat kummallisia
ja asunnot

katselimme taas eilen parvekkeelta
koteihin
yhden opettajan koti, bodari ja sen alaston nainen, semihipit, alushousumies
sellaisia ne ovat
ja heidät kaikki voi kutsua syntymäpäiväkakulle

jos tahtoo

mutta jos ei tahdo että on musta silmä koska se bodari näytti aika vihaiselta kun tuli vastapäätä tupakoimaan niin sitten voi olla vain hiljaa ja mennä takaisin sisään ja katsoa elokuvaa
vaikka

voisikohan tehdä itselleen paikan
sellaisen
missä olisi kaikkien hyvät puolet
olen kyllästynyt siihen
että asun täällä ja toisaalla on jotain missä tahtoisin olla mukana
ja sitten kuitenkaan
en tahtoisi asua toisaalla
ja ihmiset
he ovat hajaantuneet kaikkialle
omiin kaupunkeihinsa ja pieniin koteihinsa ja ihmisiin joita rakastavat

hajaannunhan minäkin

kunpa emme hajaantuisi

tulisivat jo kesälomiltaan

sytytetään jo kynttilät ja keitetään teetä
ei enää ole niin kovin kuuma juoda kuumaa

pienen pientä hiljaista

ja aina odotusta

syksystä hyvä olo

Ei kommentteja: