torstaina, elokuuta 24, 2006

joskus voisin asua Helsingissä

selasin r&a lehteä

enkä tahdo sanoa mitään
koska en voi nähdä niitä elokuvia
tulee vain paha mieli
kun näkee mitä kaikkea siellä menisi
ja sitten on vain täällä
kun ei ole rahaa

olen täyttänyt työhakemuksia
ja havainnut ettei minuun tehoa havaintoharhat
pohtinut tiedettä
ajatellut monia ajatuksia
jotka kaikki ovat unohtuneet
jo nyt
lukenut taas vähän raamattua

ja minua ärsyttää se edelleen
tällä kertaa se että kaikki kiinnostava jätetään kertomatta

ja kohta lähden henkiseksi tueksi ystävälle
joka ehkä pitää pienen näyttelyn !

lapsi kirkuu taas.
kirkuukohan se vielä kouluikäisenäkin? entä teininä? entä aikuisena? vanhuksena?
sillä on tuo rutiininsa
aina kun lähdetään ulos
se kirkuu
ja aina kun se tuodaan sisään
se kirkuu
ja se on harrastanut sitä nyt ainakin tämän vuoden kun minä olen tässä asunut
mutta oikeastaan tuosta äänestä on tullut jo aika kotoisa
siihen on niin tottunut
vähän niin kuin fanfaariin joka alkaa soida kahdeksalta illalla
aluksi se ärsytti suunnattomasti
mutta nyt se
kuuluu arkeen
vaikkakin ärsyttää edelleen

mutta mikäpä minua ei ärsyttäisi

Ei kommentteja: