tiistaina, maaliskuuta 06, 2007

huoltomiestä odotellessa

verhot on vielä kiinni.
säleverhot
kaikki verhot.
en tiedä onko siellä lintuja

edellisenä yönä yritin pyydystää lintujen ääniä puuhuni
mutta varis tuli
avasi itse oven
ja sillä ei ollut kaunis ääni.

ja huomaa kuinka suorituskeskeinen taidan olla
sittenkin
sillä olen aika iloinen tällä hetkellä bilsan tentin arvosanastani. sain 4!

ja minun piti mennä aamiaiselle.
vaikka kello on taas yksitoista
illat vaan venyvät yöksi

ja minun piti alkaa kirjoittaa

ja on hyvä.
on hyvä kun voi oikaista puitten lävitse
voi oikaista itsensä suurelle mustalle matolle
sillä aikaa
kun keittiössä palaa valot ja toinen tiskaa
kun voi aamulla
lämmitellä toisen kuumalla iholla
voi tunnustella toisen hengitystä
eikä tarvitse omia varjoja omia varjoja ja peilikuvia
minä en muista katsoneeni itseäni peilistä ensimmäistä kertaa

ja viime yönä
mummini oli lukinnut minut ja poikani
pieneen huoneeseen
ja minä keksin että
on ikkuna
pienen pieni, ohut ohut
mutta minä olin niin pieni
että mahduin ja poikakin mahtui
ja juoksimme
pihojen poikki taakse metsään

ja on olemassa paikkoja
joissa ei ole vielä kukaan käynyt
onhan?

ja tulee kesä
ensin kevät
ja sitten jälkeen syksy

pitäisi oppia olemaan nyt.

Ei kommentteja: