maanantaina, toukokuuta 15, 2006

Silmissä vettä vettä
niin paljon
ja ikkunan edessä muovi
ei tiedä sataako
räntää vai lunta vai vettä

ja sienipiirakkaa sienipiirakoita jotka näyttävät lihapasteijoilta
ja kirjoitusta
kirjoitusta niin
että vettä vettä

ja minä olen pikkuhiljaa löytänyt ihmisen
olen epäillyt sitä jo ensikohtaamisesta
mutta silloin epäilin myös voinko minä olla hänelle
mutta pikkuhiljaa
sanojen kautta
ja kun luottaa vähän
uskaltaa vähän
me olemme tulleet niin ettemme uskalla enää kohdata

joskus minulla oli tyttö
hyvin erilainen mutta kaltaiseni
mutta hänestä kuulee enää niin harvoin etten tiedä
onko hän enää minä kuten minä samaa samaa
vettä vettä
tai sitten vain puita joita minä olen katsellut vasta niin vähän aikaa
ja toinen
jo niin monesti että muistaa ne ulkoa
syyhyt
vuodet

minä vain ajan joka on kellossa

ja kamera täynnä äidin kuvia
kuvia ihmisistä jotka sanoivat kauniisti ja kaikki nostivat maljan

vettä vettä
niin paljon vettä että joet
melomme kanootilla hitaasti hitaasti sillä minä en ole koskaan nopea
en koskaan
niin hidas että vesi ehtii tulla melaan
vesi minun sormilleni

ja nyt minä tiedän että tässä maailmassa on
vielä

2 kommenttia:

Mayatar kirjoitti...

Water - Water represents the unconscious self (mind). Pools of water, lakes, rivers, symbolize the personal unconscious, whereas oceans and seas represent the deeper collective (universal) unconscious.


Jännittävää. :)

Unnaaarna kirjoitti...

todellakin
olen ajatellut
että veden täytyy liittyä tiedostamattomaan
niin.
ja minä ajelehdin tiedostamattomassa kunnes tulee este