tiistaina, toukokuuta 02, 2006

Hii


(Tätä kuvaa en ottanut minä vaan poikani, koska kuplat ovat minun,mutta minä tein rajauksen)

Tämä on siis eilinen kuva, koska eilen se ei suostunut tulemaan tänne. Nyt se tulee.
Ja tyttö näyttää onnelliselta kesässään.

Tänäänkin on kesä
vaikka heräsin jo neljältä pelkäämään työmiehiä.
voiko niitä pelätä näin paljon!

minulla on omituinen olo.
sellainen
irrallinen jotenkin
että
tapahtumia tapahtuu minun ympärilläni vaikka minä olen liikkumatta
olen ajassa joka ei ole missään koska se on pääni sisällä

ystävä harrastaa seksiä ystävän kanssa
ystävä muuttaa melkein naapuriini ja maalaa seiniä ja hakee alkosta viinilaatikoita
suuret korkeat koneet nousevat ikkunani tasolle
unissani seisotaan rivissä ja kaikkien pitää seisoa mutta poika pyörtyy
kiivetään portaita
aina vain portaita
ja kesä tulee ja minun kurssini ovat suorittamatta
äitini täyttää pyöreitä vuosia viisikymmentä vuotta ja minun pitäisi seistä ja minun pitäisi tarjoilla ja minun pitäisi laulaa ja minun pitäisi keksiä jotakin ihanaa äidille
sukulaiset eroavat
kummipoika kasvaa enkä minä näe
poika käy koulua ja puhuu ihmisille joita minä en tunne
kaikki puhuvat ihmisille joita minä en tunne
ja englannintunnilla nauramme w äännettä

ja yhtäkkiä paistaa aurinko niin
lujasti
ei tarvitse pitää takkia
minulla hihaton mekko

yhtäkkiä saippuakuplia tulee kaikkialta
kaikki puhaltavat yhtäaikaa
ja ne ovat pieniä
hajoavat kun nousevat ylös

ja ilmapallo
se kieppuu
näemme tuulen suunnan
ja minä sanon jos se tulee meidän luokse, sinä jäät
ja pallo menee pois päin
kunnes se vaihtaa suuntaa ja me nauramme ja puristamme käsistä
mutta
kun käännymme kuuluu ääni
käännymme eikä pallosta ole jäljellä kuin kuori

ja aine on tehokasta
kemikaalit aina tehokkaita
kuolleita 'heikkejä' kolmisenkymmentä
enemmän

emmekä me tahdo tappaa

aurinko tulee
tulee ja minä muutun kesällä aina ulkopuoliseksi
miten syksyn lapsi voi istua auringossa ja tuntea kuuluvansa

minä pistän saappaat jalkaan ja
tuhat vettä
minä sukellan
aina uudelleen menen veteen ja uin niin että kuumuus häviää ja minä voin jatkaa

aurinko
se on minun merkkini

mutta tahtoisin olla vesi en tuli
tahtoisin en maa
en ilma

ystävät jakautuvat ryhmiin
ne jotka tuntevat minua vain pinnallisesti
ovat tavanneet ja minä olen istunut hiljaa
sanovat että maa
ne jotka ovat lähellä jakautuvat ilman ja tulen välille

vettä en ole kenellekään

mutta

vesi on minulle

Ei kommentteja: