sunnuntaina, toukokuuta 07, 2006

kuumakuuma

Vielä on vähän suklaakakkua
ja tänään ei tarvitse tehdä ruokaa koska kylmää kurkkukeittoa jäi

eilen koko päivä kahden tytön kanssa
kaupassa syömässä syömässä ulkona askartelemassa makoilemassa syömässä makoilemassa puhumassa syömässä heittämässä riimuja makoilemassa teinimusiikkia kuuntelemassa puhumassa nukahtamaisillaan

ja tänään minun päiväni on omistettu sille mille sen eilen piti mutta ei
esseet
ne kutsuvat minua liian kaukaa.
ja aurinko on ihan vieressä vielä

yritin avata parvekkeen ovea. pelkäsin että hajotin jotain koska kuului rits räts

ensi viikolla tulee kirje
joka minua jännittää
tuntui kamalalta nukahtaakin. voi kun en olisi muistanut.

ja rakastan viikonloppuja
rakastan lomaa
(vaikka pitäisikin pitäisi pitäisi)

rakastan pitkiä aamuja

ensi viikolla kun poika on koulussa ja minä hänen luonaan
minä menen ehkä joka päivä ulos viltille lukemaan ja lukemaan ja opiskelemaan ja valmistelemaan presentationia
olisipa edelleen kaunista
tai sitten sataisi että voisi olla oikeutetusti sisällä

minulla on liikkuva olo
enkä tiedä mihin pitäisi katsoa jos katsoo
huvittaisi juosta talo ympäri
huvittaisi juosta järveen
jääkylmään järveen ja nauraa niin että linnut lähtisi karkuun mutta tulisivat kohta takaisin koska tuo on vain hullu
ja syödä makeita kirpeitä karkkeja
ja vesimeloonia
ja uusi perunoita
ja nauraa niin että orava pelästyy ja juokse kaidetta pitkin metsään mutta tulee kohta takaisin koska tuo on vain hullu
ja pistää päälle ohuttakin ohuempi mekko
kesävaatteet
ja maata koko päivä vedessä silmät kiinni eikä nousta ylös koska on niin viileää niin lämmintä ja vasta kun aurinko laskee
vielä niin nopeasti
mennä takaisin
viereen
olla lähellä niin että on siinä
enminätarvitsemuuta

mutta arki on sisällä koneella vasta sitten kun olen tehnyt sen voin mennä kesään
joten
huokaus huokaus huokaus
motivaationi tehtäviin! pääsen ulos kun olen edes yhden kirjoittanut! edes luonnoksen! pieni tavoite. hyvä. huokaus huokaus huokaus.

ryhdyn siis

Ei kommentteja: