perjantaina, tammikuuta 30, 2009

Olen turhautunut draamakasvatukseen täällä.
Todella turhautunut kaikkeen kouluun täällä.
Taso on niin alhainen.
Voi. Niin paljon alhaisempi kuin Jyväskylässä
voi voi.
En tule oppimaan tätä kieltä tätä menoa
ja draama
se on kaiken huippu
aluksi vain hullulta vaikuttanut opettaja on muuttunut tosi ärsyttäväksi
koska sillä ei koulutuksestaan huolimatta tunnu olevan pätevyyttä
me tehdään vaan jotain leikkejä, esim se opetti meille jonkin hiiritanssin
jonka on tehnyt lapselleen
ja se siitä
sitten tehdään joku solmu
tiedättekö
sellainen mitä tehdään aina ripareilla
ja otetaan hassuja kuvia
ja näitten tällaisten pitäis jotenkin auttaa meitä tulevia opettajia
ja jotkut oikeesti kokee että ne tunnit on ihan parhaita ja että ne saa niistä jotain!

mä toivoisin jotain vähän hieman edes syvällisempää käsittelyä
edes jotain käsittelyä.
että edes jotain
muuta kuin vain hiiritanssi hah hah haa

siis onhan se ihan mukavaa.
en minä sillein ole tosikko etten tykkäisi hiiritansseista

mutta
se vaan turhauttaa kun
haluaisin oppiakin jotain

kun voisin samaan aikaan nukkua
tai kirjoittaa kirjaa
kun just tänään aamulla oli sellainen olo

mutta
kirjoitinhan minä draamantunneilla sitten
aina kun ei tarvinnut tanssia hiiritanssia
minä kirjoitin lainaamallani (vieressäni istuvalta mustiin meikkeihin sonnustautuneelta ) kynällä, koska olin unohtanut oman
kirjoitin kirjoitin kirjoitin
uutta alkua
nyt se alkaa kaikki saaresta
ja saaria tulee olemaan viisi

Dejan kertoi minulle numerologiasta
että 12 on kaikista huonoin luku minun luku
että olen hyväksikäytettävä
mutta sitten minulla oli joku toinen numerokin
joka oli tosi hyvä
ja sitten minusta tulikin ihan hyvä kokonaisuus

se poika on vaan niin hassu. ihan uskomaton. ja uskomatonta että pidän hänestä sillä hän on hyvin ärsyttävä juuri sellaisella tavalla josta minä en yleensä tykkää ihmisissä
hyvin itseriittoinen
joku saattaa muistaa lukioajoiltani Vesan. niin.
hänessä on jotain samaa. pikkuisen samaa.
mutta
hyvin vähän ja etäisesti mutta silti
sellaista että hän saattaa selittää Sannelle kuinka minun hiukseni leikannut tyttö olisi voinut leikata vähän täältä enemmän ja tällä tavalla vähän paremmin täältä ja minä sanon että itseasiassa se hiukset leikannut tyttö on Sanne ja sitten hän jatkaa kahta kauheammin selittämistä miten hiukseni olisi pitänyt leikata koska hänhän on fashion designer

mutta draamasta huolimatta
tänään paistaa aurinko
voin niin siniseltä taivaalta
ja lunta
täällä on paljon lunta
nietokset

ja minä lähden kävelylle pian
myöhemmin uimaan
ja huomenna vuorille
kunpa huominenkin kaunis
silloin on Maijan synttäri
ja sitten illalla mennään konserttiin
ja juhliin joissa soittaa bändi islantilainen
fm belfast
ainakin luulemme niin

ja eilen suunnittelimme vähän liftausreissua Islannin ympäri
Liesbethiä pelottaa. Niin kuin jääkarhutkin. Mutta Sannen saan ehkä houkuteltua kanssani sen tekemään. Sillä auton vuokraaminen viikoksi tai pariksi on aika kallista....ja ostaminenkin

ja raha alkaa olla täälläkin kohta liian kallista
nyt on vielä kohtuuhinnat mutta kruunu on nousussa
ja euro
jos sekin vielä rupeaa laskemaan

hui ui

köyhät me
pian
täällä

ja minä ostin just eilen islantilaisen villapaidan

Ei kommentteja: