lauantaina, tammikuuta 13, 2007

olen vihainen

olen vihainen
olen vihainen
vain sen takia että olen herännyt
ja juuri ennen heräämistä näin unta
joka oli melkein totta ja melkein toteutin sen
ja minä olin unessa vihainen
ja nyt minun kuuluu olla

ja minulla oli heti herättyäni into
että nyt kirjoitan ne raamattuesseet
että mitäpä muuta nyt minusta tuntuu että teen ne
ja kun avaan koneen ja raahaan kirjat pinoksi tähän
niin plaah
en minä enää muista mitä niissä kirjoissa oli mitä minä olin ajatellut
siitä onkin liikaa aikaa

ja olen vihainen
hyvin vihainen niin
että puran vihani kaikkiin jotka vain yrittävätkin lähestyä minua juuri nyt
eilen täällä oli joku pieni kärpänen
ja olin vihainen silloinkin, ehkä
tai ehkä vain valmistauduin tämän päivän vihaisuuteen
toivottavasti vihani ehtii laantua ennen kuin menen pinjan luo laittamaan ruokaa
tosin olen jo siitäkin vihainen
koska pinja varmaan nukkuu pitkään
ja minäkin olisin voinut
ja nyt olen kuitenkin jo käynyt suihkussa ja kirjoitan tässä
ja olen vihainen

olen vihainen koska nukuin ehkä viisi tuntia ja heräsin silti
olen vihainen etten saanut unta
ja olen vihainen että valvoin koska odotin

olen niin vihainen ja tämän tunteeni vallassa
että
olisipa nyrkkeilysäkki

Ei kommentteja: