sunnuntaina, tammikuuta 27, 2008

alkaa parantua
alkaako?
vai alkaako kaikki alusta.

toissa yönä
oli isän vuoro oksentaa kännipäissään
enkä halunnut päästä häntä sisään, lapsuudenkotiini.

viime yönä
oli taikavoimainen linnunmuna, jonka avulla minä nousin ilmaan mutta se oli lopulta painajainen
koska oli matala ääni ilman ruumista ja ulkoavaruus

oli myös lapsuudenkodin piha
siellä istumassa tuolilla minä, veli ja isä
näin linnun, joka näytti härkälinnulta, äiti sanoi se on keihäslintu
ja sillä oli soidinmenot päällä
näin myös sitten sen naaraan, jota se kukkokeihäslintu liehitteli.
mielettömän näköistä. ja minä ajattelin saavani tästä loisto havainnon
kun huomasin että maassa makasi jo kaksi kukkoa
kuolleena
kukko ja naaras tarttuivat toisiaan nokista kiinni kuin suutelivat mutta se oli rajua ja ne huusivat hirveästi, kuin olisivat yrittäneet katkaista toistensa nokat
minä liikautin varpaitani ja kukko tuli haistelemaan jalkaani ja pelkäsin ja se tarttui minua jalasta
ja voi sitä kipua, se väänsi nokallaan niin että huusin kivusta, jalkani katkeaa!
isä tuli auttamaan ja yritti kiskoa nokkaa pois, auki tai jotain, mutta se oli tiukassa, tiukassa

kissat ovat vaihtuneet lintuihin.

saman yön aikana sekä muna että kana.

kummassakin isä. sillä munaunessakin oli ehdottoman tärkeää että isä auttaisi munan oikealle kohdalle sellaiseen ympyrään (tää alkaa kuulostaa jo mun omastakin mielestä aika epäilyttävältä...) mutta isä ei vaan tullut ja minä huusin tuskasta kunnes päätin luovuttaa, mutta silloin se matala ääni sanoi jotain (en enää muista mitä) ja minä paiskauduin lattiaan. se ääni ja muna kontrolloivat minua (miksi tämä kuulostaa niin epäilyttävältä vaikka siinä unessa ei oikeasti ollut mitään seksuaalisia sävyjä)
lopulta isä kuitenkin tuli ja me nostimme sellaista kangasta, jolla se muna lepäsi ja pistimme sen oikeaan kohtaan ja taas se ääni puhui minulle ja se muna loisti kultaisena ja minä aloin kohota ilmaan, avaruuteen asti

ehkä ei pitäisi kirjoittaa uniaan tänne.
mutta kirjoitanpahan kuitenkin.

kunpa kurkku tulisi taas terveeksi
ja nenä. ja pää. ja kaikki jäsenet lakkaisivat särkemästä

huomenna alkaa taas sellainen viikko
ettei ole aikaa

Ei kommentteja: