keskiviikkona, helmikuuta 11, 2009

ihmissuhteista

Niitä on täälläkin
ei kai sitä voi välttää
että kun on ihmisiä
on myös suhteita
ja tunteita ja sotkuja ja pahaa mieltä

miten me vältyttiin Orivedellä kaikista isommista riidoista ja kahnauksista? Tai edes että oltais naitu ristiin? Tai että joku olis tosi paljon rakastunut johonkin mutta se joku olikin rakastuut johonkin toiseen joka oli taas toiseen ja
miten meillä olikin kaikki siellä yksinkertaista, muistanko oikein? happy big family

Mutta täällä. Täällä on rakastuneita ja sitten on niitä jotka eivät ole rakastuneet.
Ja minä yritin koputtaa oveen, sen rakastuneen
mutta ehkä hänellä on tänään niin paha mieli. Siitä että eilen se joka ei ollut rakastunut särki hänen sydämensä ja nyt hän ei enää avaa oveaan kellekää
ei edes minulle, joka olen kuin sisko
niin hän oli sanonut.

mutta rehellisyys
miten sen aina oppiikaan
uudestaan
että ennen kaikkea on oltava rehellinen itselleen.
omille tunteilleen. että mitään sotkuja ei tulisi kun olisi auki. olisi rehellinen.

ja aina on mahdollisuus avata
tulla rehelliseksi
sitten kuitenkin
se mahdollisuus on täällä nyt käytetty, ja olen niin iloinen siitä
kumpa vielä loppuun asti
että kaikki muutkin
koska mikään ei ole koskaan vain yksittäistapaus

ja minä
onnellisen ulkopuolella sotkuista
ja kuitenkin sen verran sekaantunut että voin antaa tilaisuuden sille joka ei rakastanut sanoa se sille joka rakastaa ja halata sitten jälkeenpäin. rohkea vahva tyttö.
ja että voin olla sen joka rakastaa sisko. sen joka on nähnyt menninkäisen ja joka näkee unia.

enkä minä ole hyvä ja luotettava ihminen. toisinaan olen inhottava ja paha ja manipuloiva ja laskelmoiva ja epärehellinen.
joskus en kerro mitään

mutta joskus olen ollut rehellinen
ja sitten kaikki on tullut hyväksi
sitten on puhdistanut
rikkonut lumouksen
neulalla poks
koska jos se on vain lumous se täytyy rikkoa
mutta rehellisyyskin on sellainen
että sen hyöty ei ihan kokonainen
ellei kummatkin
kaikki puolet ole rehellisiä
sitten jos toinen kääntääkin selän eikä avaa
yhtään
mitään

on parempi kävellä itsekin
toiseen suuntaan toiseen suuntaan
itse on kuitenkin ollut
siinä, valmiina, avoinna. ja itselleen ennen kaikkea.

kesätöitäkin pitäisi hakea.
kirjoittaa pitäisi. koulu stressaa sillä draamakasvatuksen cumua ei tule ensikään vuonna :(

ja minä olen uinut tänään puolitoista kilometriä. piti uida kaksi mutta en jaksanut. sitten en uinut.

Ei kommentteja: