tiistaina, elokuuta 21, 2007

tänään. puolituntia sitten ehkä. minut herätti puhelin.
ärsyttävä ääni joka soi aina kun tuntemattomista numeroista
ja sellainen murre lävähti korviini että eihän haittaa jos pistetään tulemaan
minä sanoin kyllä haittaa. ei laiteta.
no mikäs nyt tuli? näin hyvä tarjous ja silti sitten meinaat jättää ottamatta?
sanoin etten jokatapauksessakaan lue kotivinkkiä niin antakaa se hyvä tarjous jollekulle toiselle.
sitten se uskoi ja minä heräsin.
teki mieli paiskoa ovia ja vessassa yritin muistella unta
unien tunne leijui siinä kaikkialla koko aamussa
mutta ei sanoin

kesä on mennyt niin kauheasti. nopeasti.
ja minulla on ärsyttävät kasvit,
tietysti heinolassa,
ja ne pitäisi jo palauttaa
essee tekemättä, tentti perjantaina
ja niin
tällaistahan tämä on
tuhat asiaa taas syksyksi ja syksyllä

ei kai sitä sitten osaa olla ilman tekemistä.

mutta olisin kerrankin tahtonut nukkua vähän pitempään.
ihan vähäsen ehkä vielä. kun poikakin herätti puoliseitsemältä tai herätyskello. niin ärsyttävä kännykän herätys.

tänään kaikki on ärsyttävää. niin ärsyttävää etten jaksa varmaan mitään muuta kuin lukea ällöttävää kirjaa, jota aloitin ja olen lukenut sen kohta jo putkeen. tiina pystysen häpeähäkki. sitä ei voi lopettaa vaikka se on ärsyttävä ja ällöttävä. ärsyttävä siksi että se on niin täysin psykoanalyyttinen (mutta odotan koko ajan että se jotenkin kumoutuu, että siinä on joku jippo, miksi se on niin) ja ällöttävä kaikkine ruumiin nesteineen eritteineen ja ronskia fyysistä hyvin hyvin fyysistä.
enhän minä ole tottunut sellaiseen ruumiillisuuteen.
kun leijailjen omissa sielunmaisemissani jotka ovat vain pikkuriikkisiä puita ja sateita.
mutta ei minua häiritse lukea suoraa puhetta pilluista ja pippeleistä
mutta ehkä liika on kuitenkin liikaa ja varsinkin jos siinä on se psykoanalyysi koko ajan
olen lukenut mielestäni jo tarpeeksi tenttikirjoja aiheesta tähän hätään.
mutta.

toivon että tänään selviää vähän saanko syksyllä tehdä töitä.
se olisi kivaa.
vaikka onhan eilisen hallituksen kokouksen perusteella kyllä aika paljon kaikenlaista puuhailtavaa, mutta sellaista vaan suurimmaksi osaksi, josta ei saa rahaa
ja tarttis vähän rahaa.

arki kutsuu!

Ei kommentteja: