sunnuntaina, syyskuuta 17, 2006

syysflunssa

tää on kipeä
vaikka on maannut jo neljä päivää
tässä yhdessä huoneessa
neljä päivää
eikä mitään liikettä mihinkään suuntaan

ja on surullinen
edelleen kovasti surullinen

mutta nyt jaksaa pakko jaksaa että jaksaa kirjoittaa
20-30 minuutin alustuksen! haloo. minusta jotkut ylimitoittavat kurssinsa.
miten kukaan voisi pystyä alle viikossa moiseen.
äh.
en jaksa valittaa

olen valittanut vuoteessani jo neljä päivää
soittanut itkuisia puheluita edes takaisin

olen niin yksin ja voi voi voi

yksi ystävä toi minulle ruokaa. kiltti hän.
mutta yksi tyttö ei ole soittanut, kun ei nyt nähtykään
ja hän kuitenkin takaisin ruotsiin ennen kuin soittaa
minä en tiedä kumpaan hänen numeroista pitäisi soittaa
ja nyt hän on varmaan elokuvissa
ja sitäpaitsi
ei minun äänenikään kestä puhumista
minä kuitenkin innostuisin niin että yskisin taas koko yön

äh.

minä en osaa elää valittamatta.
en vain osaa.
se on minun elämäni.
valittaa valittaa ja olla ärsyyntynyt
ja loukkaantua

loukkaanun tuhannesti päivässä
vain koska en ole ainut joka on olemassa

miten joku voi katsoa hopeanuolia
kun voisi olla täällä, voisi olla täällä sairaan tytön luona ja keittää sille teetä! tai lämmittää mehua.

huokaus.

tuntuu kuin olisin siirtynyt laidalle
ulkopuolelle
kun on lukkiutunut tänne seinien sisään
aina välillä avaa oven
ja näkee syksyn
mutta ei pääse sinne itse kulkemaan niin että voisi jaksaa hyvin

minun syksyni
minun kuukauteni ja se on ihan pian ohi

tällainen minä olen

täällä vain

ja ihmiset tulevat takaisin matkoiltaan
ja ihmiset nauravat yhdessä ja perhe lähtee ulos ja ja ja j aj

minä en ehkä enää koskaan mene ulos.
paitsi huomenna
kun on pakko pitää se alustus
ja sitten tulen kotiin ja kuolen
tai ehkä minä kuolen vasta keskiviikkona
kun on taas se kirottu ajotunti ja se kirottu ajo-opettaja joka luulee että minä tahallani sammutan auton keskelle ruuhkaa ja risteystä.
sinne minä varmasti kuolen
teki jo viimeksi, kun kuume oli noussut
ja minä olisin mieluiten itkenyt peittojen välissä,
mieli ajaa täysiä johonkin hemmetin tolppaan tai puuhun tai sillalta alas tai johonkin vaan että se typerä ukko lakkaisi puhumasta siinä vieressä.

mutta minä olen oikeasti ihan kiltti tyttö.

Ei kommentteja: