keskiviikkona, syyskuuta 06, 2006

auto

Ajoin
autoa unessani
autokoulunopettaja vain käski minun ajaa ja olin takapenkillä
huusin ettei minulla ole edes rattia
opettaja vain nauroi

ajoin
tänään oikeasti autolla
ajoimme kenttää ympäri käännyttiin pysähdyttiin
ja sitten opettaja yhtäkkiä sanoi aja suoraan käänny oikealle ja olimmekin oikealla kadulla
siinä sivukaduilla vain, hiljaisilla, mutta kuitenkin, siellä ajoi autoja ja oli kävelijöitä ja pyöräilijöitä
siellä minä ajelin kadulta toiselle ja taas toiselle ja taas samalle kadulle
ympyrää

en pystynyt juuri ollenkaan keskittymään muuhun kun ajamiseen
siihen vain että käännyn
mutta ehkä se tästä
ei se ollut niin kauheaa kun pelkäsin
ei minua pelota enää

ja nyt minun pitäisi vihdoin kirjoittaa se
viimeinen essee
viimeinen pinnistys filosofian perusopintoihin.

(ja kuitenkin minä tiedän jo että aion pelata yhtä peliä enkä todellakaan avata kirjoitusohjelmaa ja muistiinpanoja. kyllä minä sen tiedän)

Ei kommentteja: