torstaina, maaliskuuta 23, 2006

syö

Söin paljon
(maailman söin ja niin edes päin virtahvoset)
ja vaikka pitäisi olla jo uudestaan nälkä minä söin suklaata
jonka eilen kalliin kalliin kalliilla hinnalla ostin

mutta eilinen kääntyi hyväksi illalla
kun tutustuin ystäviini vielä
enemmän

minä pidän illoista
kun voidaan istua yhden pöydän ääressä
ja kukin saa sanoa
ja kukin saa nostaa kortin
jos tahtoo
ja ottaa lisää
vaikka ei jaksaisi

ja tänään minä olen väsynyt
enkä jaksa enää ajatella mitään teoreettista

joskus tahdon tiedemaailmasta pois
joskus tahdon maailmasta

ja tänään minä mahduin hissiin postinkantajan ja jonkun toisen isokokoisen miehen kanssa
ja kumpikin pureskeli purukumia
ja minä olin juuri syönyt yrttivalkosipulikeittoa
ja minä katsoin hissin ikkunasta kerroksien ikkunoista ulos
ja jäin pois
ja kun sain takin pois minun postiluukusta kilahti kirje
pojaltani.
häneltä tuli 53. kirje
vielä melkein puolet jäljellä, sillä hän kirjoittaa minulle 100
ja voi kuinka oli ihana repiä kuori nopeasti auki ja hymyillä
olla rakastunut

minulla on olo että kesän pitää pian tulla
minulla on olo etten malta enää odottaa
mitään
miksi minä aina odotan?

ja minä avaan nyt päivän lauseen:

" Sanat kulkevat suoraan lävitseni, suoraan unieni lävitse Nuukissa"
-Märta Tikkanen, Suurpyytäjä -

Ei minun tarvitse muuta sanoa.

Ei kommentteja: