lauantaina, joulukuuta 27, 2008

Kauhea pakkaus.
Mitä pitäisi ottaa mukaan? miten kaikki mahtuu?
Miten Pinjalla on mahtunut kaikki yhteen rinkkaan?
Paljonko on 20kg?
Minulla on ainakin 50kg. Luulen. Pitää karsia. Äiti sanoi että voin karsia vielä Heinolassakin. Mutta kun. Talvi on ihan eri kuin kevät. Ja sitten on vielä Grönlantikin. Sinnekin pitää ottaa varusteet. Ja sitten laivamatkalle kun tulen halki merien ja saarien takaisin. Enkä tahdo ostaa kaikkea uutena Islannista, vaikka siellä ehkä onkin nyt halvempaa kuin aiemmin. Jos nyt siellä voi ylipäänsä millään rahalla maksaa. Sillä kruunujahan mä en Suomesta mukaani saa ja millä helvetillä luottokortillakaan voi maksaa kun kruunulle ei ole kurssia? niin että miten ne sitten veloittaa ne hinnat tililtäni...

Niin. Vuokranmaksun epäonnistumisen syykin selvisi. Kruunuina ei voida maksaa yhtään mitään täältä päin. Kun ISKiä ei tavallaan ole. Euroina maksu onnistui, mutta siinä on nyt sellainen, että koska sille ISKille ei ole siis kurssia, pankki muutti sen hinnan viimeisimmän kurssin mukaan, joka on noteerattu ja sehän ei minun vuokranantajilleni oikein hyvin sopinut, koska kurssi on heille hyvin epäedullinen (niin, kuvittelevatko he että heille olisi tällä hetkellä jossain taikamaailmassa edullinen kurssi!) ja joudun luultavasti maksamaan lisää paikanpäällä. Aion kyllä pyytää kirjallisen selvityksen siitä millä perusteella he sitten minulta extraa veloittavat. Noh, pääasia on että mulla on siellä kämppä ja että olen lähdössä.

Ei vaan tunnu yhtään todelliselta. Että viikon päästä oon jo siellä. Olen jo kämpällä toivottavasti. Hui. Onkohan minulla ikkunaa? Onkohan siellä talossa jo muita silloin? Netin pitäisi ainakin toimia. Siellä on langaton verkko, ilmaiseksi :)

Ei kommentteja: