torstaina, lokakuuta 23, 2008

mua väsyttää jo
mutta en vain jaksa mennä nukkumaan
vaikka minun piti suoraan
ettei kuume nouse

mutta tiskitkin on tiskaamatta. koko viikolta.
ja ensimmäinen yksinäinen yö täällä kodissa pitkään aikaan. ensimmäinen yksinäinen viikonloppu pitkään aikaan
ja etsin musiikkia
uutta minulle
ja löysin vukan, eleanora rosenholmin, lau naun ja maailman ja helena espvallin
vaikka ei ne ehkä kaikki oikeastaan edes olleet sellaisia joita jaksaisin kuulla
muistuttivat monet islajaa, enkä minä oikein vielä jaksa sitäkään

pidän ehkä liikaa yksinkertaisuudesta
minä
jolla ei ole mitään musiikkia sisässään

kuinka katsoin kuvia niistä jotka osasivat soittaa
siitä jonka virtuaalimaisia käsiä minä lukiossa seurasin
siitä jonka tanssia ja laulua ja kauniita pitkiä hiuksia minä seurasin
ja niitä muita
niiden sisällä on musiikki
ja minä voin vain vähän kuunnella ja sanoa oo

miksi minun sisällä ei voi asua mikään taito?
tai miksei voi ikuisesti olla kolme vuutta tai viisi vuotta
ja silloin osaa kaikkea ja pystyy kaikkeen ja voi tulla kaikeksi

pidän siitä tunteesta
että voi olla maailmassa yksin
ettei ole mitään mihin verrata
että käpertyä keriksi
ja sitten on turvallista

maailma on siinä.

lainasin pinon gradukirjojakin. tai ehkä gradukirjoja
oli jännittävää olla hyllyjen välissä ja vain tarttua kirjaan sellainen innostus masussa ja käsissä
mutta se innostus on karissut tässä tietokoneella istuessa
olen herännyt jo kuudelta enkä ole nukkunut viiteen yöhön kunnolla. ainakaan.
ja nyt kun tulisi uni minun pitäisi jo olla menossa
ottaa hännästä kiinni
ottaa päästä kiinni
uni uninen

tahdon vain unen
tahdon oman uneni vain
sen kun puut ojentavat oksiaan ja maa saa hengittää
tahdon uneni kun minulla on siinä kaikki
saareni joka on minun minun minun
tahdon omistaa kaiken
tahdon kaiken en kestä sitä kun on niin paljon asfalttia niin paljon sellaisia jotka ovat tärkeämpiä niin paljon sitä mille pitää nyökytellä
asioita joista kuiskutella

huvittaisi hautautua lumisateeseen joka sataa juuri nyt
että sataisi juuri nyt
ja että se olisi merkityksellistä
että siinä vaan

sellaisia hetkiä niin vähän
että toden totta on kokonainen.

uni uninen.

Ei kommentteja: