sunnuntaina, kesäkuuta 04, 2006

ahkerapäivä

Minä olen siivonnut tänään niin
että melkein kehtaisin kutsua kylään ihmisiä joista pidän
tai kehtaisin koska ovat he nähneet kaaostanikin
mutta kirjoituspöytäni, tämä
on edelleen täysi tavaraa kaikkea pursuaa kaikkea sellaista mitä olen siirtänyt toisilta pöydiltä ja sellaista joille ei ole olemassa mitään järjellistä paikkaa

mutta toden totta olen siivonnut
pyyhkinyt pölyt ja siivonnut keittiön hyllyt!

vaikka nukkuminenkin on venähtänyt aina päivään puoli kahteen
ja ruokaa on syöty kun on tullut nälkä ja oltu sisällä koko päivä
ja minä niin hymyillyt

ripsiä saa olla puhaltamassa koko ajan
ja parvekkeen oven voi avata kun on varovainen eikä kerro työmiehille
nostaa vain katseensa ylös vasemmalle viistoon
levittää kätensä
ja sanoo : " se oli jo"
(kreikkalainen asenne)

minun kuva päiväkirjani on unohtunut jonnekin matkan varrelle
jokaisen päivän kuva alkoi tuntua liioittelulta koska en ole kamerassani kiinni
meitä ei ole sidottu
ja nyt minä en voi ladata kuvia koneelle koska unohdin heinolaan välitysjohdon tai sen sellaisen

ja muutenkin minun ajatukseni eivät näin kesällä tahdo tarttua kirjaimiin
koska on piha ja puut
ja kaikki maailman vesi on paljas
ja saa mennä ja tulla koska kukaan työnantaja ei pitänyt minua tarpeeksi pätevänä
on vain muutama tenttipäivä ja tietenkin ne tenttikirjat (joita täytyy ikävä kyllä näillä näkymin lukea kirjaston lukusalissa) mutta muuten minua ei tänä kesänä sido mikään
yhteen paikkaan

suussa maistuu sipulilta
ja on sellainen olo
että kohta pääsen saunaan
(ehkä se on tunne lapsuudesta, aina siivouksen ja lakanoiden vaihdon jälkeen pääsi saunaan ja sitten puhtaana puhtaaseen sänkyyn)

tyydyn
biojäteastian pesuun
ja suihkuun

1 kommentti:

Mayatar kirjoitti...

Hei, tälläinen tarinajuttu olisi: http://puhevahaisestatodellisuudesta.blogspot.com/2006/06/tarinameemi.html
Jos haluat osallistua. :)