lauantaina, marraskuuta 22, 2008

tänään minä sairastan. lepään.

niin olen sanonut. mutta aamulla minä makasinkin. varmaan kello yhteen aamulla. päivällä.

vaihdoimme huoneita. minä olen makuuhuoneessa nyt kirjoituspöytäni ääressä
kari sai olohuoneen
revin kaikki valokuvat seinältä
siellä oli ystävät ja perhe ja kettuja ja sininen kuva josta kirjoitin orivedellä unista.

minä olen tiskannut ja kerännyt vaatteita lattialta. kari on imuroinut.

vinokattoinen asunto oli jo mennyt.
ja nyt olen hakenut kahta muuta asuntoa. kun tajusin että booking ei tarkoitakaan sitä ettenkö voisi lähettää sähköpostia vaikka kymmenelle landlordille. minä ja minun englannintaitoni.

maanantaina kerron viimeisen kerran sadun. kuukauden päästä on joulu. aatonaatto huomenna ylihuomenna aatto.

oli jo ehkä vähän pakkasta kun vei roskat, karkeasti arvioiden kymmenen roskapussia, tuntui joulu. ja jokin pappa kulki ilman takkia kauppaan.

tahtoisin pitää ruttuvaarin juhlat. sellaiset vain.
että on marraskuunloppu ja kaikilla on jotain ohjelmaa
kuten
yksi voisi lukea kirjaa niin kuin Tuhto
yksi voisi tanssia kuin mymmeli
yksi pitää puheen kuten Hemuli
yksi soittaa huuliharppua niin kuin Nuuskamuikkunen
ja yksi esittää varjonäytelmän Viljonkan tapaan.
voi. sellaisista juhlista minä pitäisin. sellaiset juhlat minä pitäisin.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

luin ensin tuon alun että "tänään minä sairastan leipää".

ei mulla muuta. toivottavasti olet jo parantumaan päin.

Anonyymi kirjoitti...

niin se oli siis ville.