tiistaina, huhtikuuta 24, 2007

tärisin aivan
kun kävelin portaat alas ja olin jättänyt
sen työn
sen työn jota ylihuomenna
ja haluaisin olla kuulematta kyllähän minä tiedän en tahtoisi tietää tahtoisin niin kuin joskus että voisi olla hyvä parempi paras että voisi kokea onnistuvansa

mutta minun on opittava olemaan ei niin hyvä minun on opittava olemaan vain vaikka hyvä mutta ei erinomainen minun on opittava se minä tiedän

ja hakulomakkeet. tehdäänkö pelkästä hakemisesta niin vaikeaa vain siksi ettei kukaan turhan takia
ihan vain huvikseen laittaisi papereita postiin
en jaksaisi millään en millään täyttää papereita

papereista laivat

minua pelottaa minua oikeasti pelottaa en voi kuin vain ajatella koko ajan ajattelen ylihuomista ja en pidä siitä en pidä siitä etten voi nyt huokaista niin hekin sanoivat joilla jo oli ettei se sittenkään helpottanut kun oli tulostanut kopioinut vaikka minä silloin kunhan vain saisi tehtyä aikaansa mennessä mutta nyt
miksi se on niin tärkeää? ja sitten yrittää muka kohauttaa olkapäitään ei sillä väliä ei sillä väliä ja kuitenkin sillä on kuitenkin
pelottaa jos alkaakin vain itkeä jos alkaa itkeä jollei
minä voisin
minä voisin olla juuri sellainen joka alkaa itkeä ja sitten lohdutellaan ja sitten sanotaan että
en pidä yhtään tästä tunteesta
haluaisin jo levähtää enkä uskalla avata sitä minkä tulostin en uskalla se tuntuu niin kamalalta en tahdo edes nähdä sitä miten tämä on näin iso juttu?
painava lasti

istutin ruohosipulin tänään. ja on herneetkin.
ja minun tekisi mieli nieleskellä tekisi mieli laittaa kiinni silmät

en ikinä enää tahdo muodostaa lauseita jotka muka kuulostavat hyviltä kuulostavat oikeasti vain tehdyiltä töksähteleviltä huonoilta
ja en olisi halunnut ikinä sanoa mitään olisi helpompi mennä piiloon

sitten näkee että kaikki onkin ollut pelkkää huijausta.

niin. huijarit. me huijarit. toden totta.

ja voi tajuta lauseita vuosikymmenien takaa. yhtäkkiä. ja täysin.

huijari.

2 kommenttia:

Mayatar kirjoitti...

Heh, minulle on jo helpotus se, että saan tuon torstaiksi valmiiksi. Enkä sitten enää välitä, koska nyt nyt alan jo hyväksyä omia lauseitani ja analyysejani.

Mutta miten vaikeaa
Miten monta kertaa piti kirjoittaa
Miten jo luulin, että olen se luuseripaska, joka ei saa edes tuota tehtyä, liian luova ja liian minässä kiinni, että osaisi tieteellistä tekstiä
Että sitten lopultakaan osaisi olla täällä

(ja sitten samassa ryhmässä opelinjalaisia jotka naputtelevat työn viikonlopuussa ja saavat vitosen, itse on tehnyt omaansa puoli vuotta, eikä se siltikään vielä, sellainen kuin pitäisi)

Mutta en minä ole opettaja
Enkä numero
Enkä epäonnistuminen
Enkä luuseripaskakeskeyttäjä

Kyllä minä sain tosi paljon siitä, että tein/teen tuon työn. Ja minusta jopa tuntuu, että se saattaa kiinnostaa sinuakin. Kun siinä käsitellään symboleita, ja sitä miten kirjoittaja voi niitä käyttää.

Vaikka sinä taidat vaan vähän naurahtaa sille, kun paasaan siitä, että symbolit ovat kirjoittajan luomia, ja että ne voi saada rinnastusten avulla symboloimaan mitä tahansa. Sillä jääväthän ne silti aina jollain tavalla auki. Voivat jotain muutakin.

Vaikka kaikki ei olisi tip top
Ja, vaikka olisinkin sanonut, että näin, vaikka se olikin noin
Tietää sitä nyt ainakin itse enemmän tuosta aiheesta.
Selvästi.

Eikä tullut hulluksi
Sekin on jo saavutus ihan totta
Jos sattuu olemaan vähän hysteerinen

Anonyymi kirjoitti...

niin
sinulla on asenne jota kadehdin
jotenkin toivon koko ajan että voisin itsekin
noin suhtautua
että vain saavuttaisin tasapainon
jonkin
mutta luulen ettei se onnistu vasta kun torstain jälkeen
vasta sitten
ja nyt vain yritän unohtaa sen mielestäni
siksi aikaa

ja sinun työ tosiaankin kiinnostaa minua
kyllähän minä olen sen jo sanonut! joten teehän se pian valmiiksi niin pääsen lukemaan ;)