maanantaina, marraskuuta 13, 2006

taas kylmä aamu

kello puoli kahdeksan vain kolmessa asunnossa tästä talosta paloi valo
vain kolme oli hereillä ja minä
tai sitten jo olivat lähteneet töihin
ja vain ne jotka olivat jäljellä olivat ne vanhat

näin paljon unia niin paljon
mutta ne tavallaan liittyivät kaikki yhteen
oli kanoja ja kissa ja rikollisia ja auto ja rahaa ja sijoituksia ja katettu pöytä
ystäviä niitä joita ei ole nähnyt vuoteen ainakaan ja ehkä jo unohtanut ei ainakaan tiedä mitä nyt

kylmä.
huoltomies lupasi tulla käymään tänään.
väsyttää. nytkö minun pitäisi odottaa täällä koko päivä?
yksi kaksi yleisavaimilla sisään.
terve ja pistetään sitten pikkuhousut merkiksi että ollaan käyty hah hah haa

aamu tulee taas valoisammaksi
aamun valo, kylmä valo kun ei paista

minä tajusin että olisi ihan kauheaa huomata tajuta ymmärtää
ettei osaakaan yhtään kirjoittaa
kun mietin kun minulle taas tuli sellainen olo draamakurssilla vähän varsinkin ensimmäisenä päivänä että niin enhän minä osaa en minä osaa sillä tavalla minä vain kirjoitan mutta mitä minäkin muka mietin ja ajattelen ja plaah ja enhän minä enhän edes tiedä mitä aion kirjoittaa mistä tämä kertoo ja
mutta kuitenkin
minulla on sellainen pieni tunne jotenkin vain sellainen sisällä sellainen tullut alkanut uskoa vähän että kyllä minä ehkä vähän kuitenkin että eniten jutuista se on minun juttu että ehkä muidenkin ehkä muiden vielä enemmän mutta myös minun
ja ajatus siitä että entä jos ei olekaan jos
olen niin kuin jossain idols kisassa ne ihan kammottavan huonot
miten ne ovat kehdanneet mennä sitä aina kysyy ihmettelevät kaupassa päivittelevät
ja entä jos minäkin
minä vain kuvittelen
kukaan ei ole koskaan kehdannut sanoa että hei kuule miettisit vähän sinun ei ehkä kannattaisi
ja niin subjektiviista kuitenkin
olisiko sitten enää mitään?

ja nyt minä kuitenkin syön aamiaisen
ja ehkä nukun lisää
ennen kuin huoltomies ehkä tulee. vähän. ihan pikkuisen.
oi. olen niin väsynyt. niin väsynyt
ja ulkona oli kylmä
peiton ulkopuolella oli kylmä

päivä jolloin voisi vain kääriytyä

voisi olla ehkä

odotan kyllä sellaista päivää.

Ei kommentteja: