perjantaina, toukokuuta 29, 2009

Helsinki on nähty
taas
kävelty siellä missä on kesä
ja unohtaa kellon ja hameen nauhan
siellä missä nukkekotiin pistetään valo kun tullaan yöllä
ja tarjotaan pariisilaista suklaata ja aamulla "kuka haluaa puuroa?"
ja alkaa naurattaa kun appelsiinissa vain on voimakas tuoksu
mutta hajuaisti pettämätön ja mehu pilaantunutta

pistää silmät kiinni junassa kun viereen
vittu mulla on vittu liian vähän viinaa vaan yks viskipaukku vittu ja pitää antaa niinallekin
jos se vittu niin on mulla kakkospaikkakin mulla ei oo vittu tota ongelmaa jätkä oli niin vittu
ajattelee että rakkaus on kaikki ja kaikki on rakkaus ja ei ole muuta kuin rakkaus ja voi
ja sitten hymyilee arosusi auki polvien päällä runotyttö ulos ikkunasta ja vierestä jäävät mäntsälässä pois

ja sitten istutaan auringossa joka on toisen kotikaupunki
valitaan jäätelöt ja ihmeellistä miten tekisi mieli ottaa toinen syliin
muistaa miten näytti juuri siltä samalta kun nyt kuvissa joissa joku toinen minua pidempi ja minun silmät täytyy kurottaa ja nyt me istumme vierekkäin eikä ole mitään miksi emme voisi.

ja on saanut sähköpostiviestejä toisista maista
ja puhelinsoitto länsirannikolta

ja alkaa kohta tuntua että lähden takaisin lomalta
kaduille joita jo osaan kävellä.

Ei kommentteja: